пʼятницю, 25 червня 2010 р.

Нова іпостась мене :)

Підрядився вчора допомогти знайомим та друзям бізнесменам "вивести в люди" проект по створенню інтернет-порталу (класичний вебдваноль-стартап). Не зовсім "з нуля", але бачу, що було би краще, якби таки було "з нуля". Почалось все з того, що мої друзі-бізнесмени вирішили свого часу фінансово допомогти чотирьом молодим девелоперам (і дійсно непоганим спецам-програмерам!) в реалізаціїї їх ідеї. І вже допомагали (проводилась досить активна робота) протягом близько 2-3 місяців.
"І тут прийшов Бука" /(С) оповідання С. Кінга/, тобто я :).
Мене було представлено хлопцям (насправді там троє хлопців та ще одна дівчина є, Настя) як бізнес-керівника цього ІТ-проекту, призначеного "радою інвесторів". До основних моїх обов'язків (з відповідними повноваженнями визначення бізнес-політики і, відповідно, функціоналу порталу) наразі належитиме наступне:
  • залізно відслідковувати бізнес-перспективу проекту (а надалі й дохідність), щоби проект не перетворювався в "олімпіаду з програмування";
  • бути "транслятором" між бізнес-інтересами інвесторів та ІТ-реалізаторами (командою девелоперів) і навпаки.
Вникнувши в ідею хлопців мені відразу стало абсолютно ясно, що комерційного майбутнього в тому, що вони задумали і вже 3 місяці реалізують, нема жодного. І шансу на те, що воно появиться, також нема.
Єдине, що, можливо, можна буде взяти корисного з уже зробленого хлопцями - це вже практично готовий engine порталу та структуру БД, призначену для опису певних об'єктів. Але я детально ще з цим не розбирався, бо для "розборок" слід відновити відповідні знання.
Одним словом, довелося протягом приблизно 2-х тижнів обережно переконувати в цьому і інвесторів і хлопців-девелоперів. Ніби-то вдалося. Натомість вчора запропонував новий пакет із 4-х ідей (функціонал порталу), котрий imho таки має шанс здобути комерційний успіх. Згодом побачимо як воно піде...
То я вже почав заново вникати (і згадувати призабуте) в наступні теми:
  • робота з бізнес-вимогами та "хотєлками" інвесторів, їх трансляція в vision, mission, стратегію, середньо- та короткострокові плани розвитку стартапу
  • трансляція бізнес-вимог в ТЗ для девелоперів
  • управління знаннями
  • життєвий цикл продукту
  • стандарти та кращі світові практики по управлінню софтовими розробками
  • основи підприємницької діяльності
  • і т.п.
Загалом таки цікаво для мене, ага. А якщо пощастить не вмерти з голоду і дожити до перших доходів з цього стартапу - то й взагалі буде супер :).
То ж якщо хтось щось може порадити в цьому плані (особливо цікавими для мене були би якісь оригінальні джерела інформації, власний досвід і т.п.) - буду щиро вдячний. Усно :). Бо бюджету поки-що нема ні на що, окрім якоїсь мізерної оплати девелоперам.

Немає коментарів: