неділю, 22 квітня 2012 р.

Кілька слів про платформи доставки послуг (SDP)

Тобто про SDP (service delivery platforms).
На даний момент навіть в сучасному (цивілізованому) телко-світі спостерігається "разброд і шатаніє" по питанню сабджу. Серед вендорів навіть нема узгодженого поняття, а що, власне, вважати за SDP. Кожен вендор трактує дане поняття як вважає за потрібне. Стопудово "мой удав! как хочу так і мєряю!" /(С) Із бородатого анекдоту про zoo/
Хоча мало-помалу (знову ж таки в цивілізованому світі, котрий, на жаль, поки-що не має нічого спільного з Україною) починає приживатися погляд Телеменеджмент Форуму. Я можу тут навести першоджерела, але все-одно НЕ члени ТМ Форуму не зможуть доступитися до цих документів. Тому вірте на слово :)
Отже, TM Forum має робочу групу, котра займається, власне, не SDP, а SDF (service delivery framework). Ця робоча група вважає, що SDP - це практична реалізація кожним вендором свого бачення. А SDF вибрано в ролі терміну, котрий має визначати TNM i TNA (в розумінні technology neutral model i technology neutral architecture) платформи доставки послуг.
Але це ще не все, а лише половина від "усього" :)
Останнім часом появився ще один концепт - Cloud SDP. Котрий має величезні відмінності від "традиційної" SDP. І робоча група TM Forum'у його не розглядає, зосередившись на "традиційних" SDP (див. нижче). Наприклад, Cloud SDP має справу із платформою PLM (product lifecycle management) саме "хмарних" послуг. В першу чергу SaaS/PaaS/IaaS. На відміну від "традиційної" концепції SDP, що має справу із операторськими NG/IMS-сервісами (status, presence, location, signalling, realtime [pre]billing etc).
Як результат, зараз досить важко спілкуватися з представниками операторів (гм... а коли було легко, ага :)). Бо вони, як правило, нахапалися по верхах термінології 6-8-річної давності (вельми часто перекручуючи навіть її значення), а про сучасні тенденції навіть не здогадуються. Проте як завжди "тримають пальци вєєром" :)

Ще років із 5-6 тому я почав говорити (явно і неявно), що для користі справи українських телекомунікацій державі варто було би створити якусь спільну R&D групу для того, щоби відслідковувати основні тенденції розвитку технологій та бізнесу телекомунікацій і робити "переклад" сучасного стану технологій на "бізнес"-мову. А там далі нехай кожен оператор, чи сервіс-провайдер вирішує для себе сам - корисно йому це, чи ні. Вписується це в його бізнес-модель, чи ні.
Чому спільну групу - бо окремо жоден великий оператор не зацікавлений у її створенні. А середній/малий її не потягне.
Прекрасний приклад - компанія NEXTEL в рамках корпорації Telenor A.S. (в одній із структур котрої я свого часу пропрацював біля 5 років). NEXTEL являла собою групу порядка 30-40 чоловік з офісом в Штатах, основним завданням котрої був збір, обробка та передача інформації, що могла являти цінність для всієї корпорації Telenor A.S.. Але це Теленор міг собі дозволити... на відміну від українських операторів.
Проте, як завжди, "мєчти-мєчти, гдє ваша сладость..." /(С)/

Немає коментарів: