Випадково натрапив на фахову рекомендацію по сабджу. Наведу її тут повністю (а-ну ж пропаде, не приведи Господь) і рекомендую ознайомитись зі всією гілкою (thread).
--------------------------------------------------------------
В міру прочитання гілки хотілося написати про одне, друге, десяте, про філософське (професійно ) і практичне.
Але, дочитавши до кінця, вирішила лише трошки звернути увагу батьків та майбутніх батьків на таке:
1. Обдаровану дитину треба народити.
2. Обдарування проявляються досить рано. Зокрема, це стосується дослідницьких здібностей. Дитина має бути не просто допитлива, а прагнути досягти/створити щось позитивне й потрібне. Навіть ранні ігри така дитина будує відповідно. Інтереси такої дитини не затримуються на всякій попсі.
3. Обдарування дитини батькам варто підтримувати (для цього потрібні більше навіть не гроші, а час та зусилля - для того, щоб допомогти додати/виробити/розвинути дитині до її обдарувань - цілеспрямованість, волю, працездатність), і не нав"язувати того, що суперечить обдаруванням (не намагатися спрямовувати на інші види діяльності в майбутньому, які потребують інших здібностей). Обдарована дитина має цінувати свої обдарування, те, на що вони спрямовуються (в т.ч. майбутній фах та роботу) більше, ніж винагороду за них. Те, чим займатися (можливість самореалізації, кайф від діяльності - базова цінність), має бути дорожчим за те, в яких обставинах. Хоч, як відомо, ще античні філософи, бува, доводили, що при бажанні вони можуть швидко та нєхіло заробити в чесний спосіб
4. Ще завдання батьків обдарованої дитини - допомагати зберігти їй здоров"я (зір та спину зокрема) та допомогти знайти відповідне товариство (як їй подібних, так і інакших хороших однолітків, чиї подібні та інакші здібності мають допомогти переконати дитину, що вона не пуп землі)
5. Не забувати доручати обдарованій дитині звичайні домашні обов"язки, та не жертвуйте заради розвитку її здібностей всім та всіма іншими в родині - інакше ризикуєте виховати обдарованого монстра
6. До віку шкільного випуску обдарована дитина вже встигає не лише обрати ВНЗ (або хоча б напрямок) та уявляти, в якому місці (сфері) після зможе працювати, але й проявити свої обдарування в тій чи іншій конкретній справі (винаходи, твори, статті і т.д.)
7. Покажіть дитину фахівцям відповідного її обдаруванню напрямку - хай людина збоку фахово оцінить можливості та здібності дитини.
Ось сайт Малої Академії Наук http://www.man.gov.ua/index.php Хто може, познайомте з МАН в регіонах тих батьків/дітей, які не знають про нього. Формально з будь-якої школи можна співпрацювати з МАН заочно (хоч не скрізь практично можливо, бо вчитель має стати науковим керівником дитини)
---------------------------------------
--------------------------------------------------------------
В міру прочитання гілки хотілося написати про одне, друге, десяте, про філософське (професійно ) і практичне.
Але, дочитавши до кінця, вирішила лише трошки звернути увагу батьків та майбутніх батьків на таке:
1. Обдаровану дитину треба народити.
2. Обдарування проявляються досить рано. Зокрема, це стосується дослідницьких здібностей. Дитина має бути не просто допитлива, а прагнути досягти/створити щось позитивне й потрібне. Навіть ранні ігри така дитина будує відповідно. Інтереси такої дитини не затримуються на всякій попсі.
3. Обдарування дитини батькам варто підтримувати (для цього потрібні більше навіть не гроші, а час та зусилля - для того, щоб допомогти додати/виробити/розвинути дитині до її обдарувань - цілеспрямованість, волю, працездатність), і не нав"язувати того, що суперечить обдаруванням (не намагатися спрямовувати на інші види діяльності в майбутньому, які потребують інших здібностей). Обдарована дитина має цінувати свої обдарування, те, на що вони спрямовуються (в т.ч. майбутній фах та роботу) більше, ніж винагороду за них. Те, чим займатися (можливість самореалізації, кайф від діяльності - базова цінність), має бути дорожчим за те, в яких обставинах. Хоч, як відомо, ще античні філософи, бува, доводили, що при бажанні вони можуть швидко та нєхіло заробити в чесний спосіб
4. Ще завдання батьків обдарованої дитини - допомагати зберігти їй здоров"я (зір та спину зокрема) та допомогти знайти відповідне товариство (як їй подібних, так і інакших хороших однолітків, чиї подібні та інакші здібності мають допомогти переконати дитину, що вона не пуп землі)
5. Не забувати доручати обдарованій дитині звичайні домашні обов"язки, та не жертвуйте заради розвитку її здібностей всім та всіма іншими в родині - інакше ризикуєте виховати обдарованого монстра
6. До віку шкільного випуску обдарована дитина вже встигає не лише обрати ВНЗ (або хоча б напрямок) та уявляти, в якому місці (сфері) після зможе працювати, але й проявити свої обдарування в тій чи іншій конкретній справі (винаходи, твори, статті і т.д.)
7. Покажіть дитину фахівцям відповідного її обдаруванню напрямку - хай людина збоку фахово оцінить можливості та здібності дитини.
Ось сайт Малої Академії Наук http://www.man.gov.ua/index.php Хто може, познайомте з МАН в регіонах тих батьків/дітей, які не знають про нього. Формально з будь-якої школи можна співпрацювати з МАН заочно (хоч не скрізь практично можливо, бо вчитель має стати науковим керівником дитини)
---------------------------------------
Немає коментарів:
Дописати коментар