Ну, щодо закриття ФОПів (фізична особа-підприєиець) вже написано багато інструкцій (колись і я робив перепост сюди, в свій блог). Котрі однозначно підтверджують, що "вхід - рубель, вихід - два" /(С)/. Тобто, раніше, ніж за 2,5 - 3 місяці і зібравши штук 20-30 паперів та підписів в різноманітних "державних" серпентаріях, ви ФОП не закриєте.
А мені нещодавно розповіли про ще одну методику. Але для цього ніби-то дійсно вельми критично не мати жодних заборгованостей по податках.
Одним словом суть така: три роки не здаєте звіти, не ведете жодну діяльність і тоді вас нагла інспеція визнає через суд банкрутом і позбавляє статусу ФОП.
Треба, мабуть, ще проконсультуватись у досвідченого професійного правника. Бо метод досить таки привабливий на фоні наступного (списав десь на форумі шляхом copy&paste, а дані автора не записалися. То прошу вибачити можливе порушення авторських прав. Але я ж не заробляю на цьому гроші):
- Як ліквідувати СПД-ФО.
- Ця невеличка стаття присвячена актуальній темі щодо ліквідації СПД-ФО, актуальність котрої підвищується в зв'язку з прийняттям нового ПК та проблем котрі він несе IT-індустрії. Стаття написана за власним досвідом ліквідації і на 16.11.2010 статус СПД-ФО ліквідовано. Це зайняло три місяці.
- (!!!)Важливо! Більшість заяв, котрі важливі, пропоную подавати у двох екземплярах щоб на вашій копії був вхідний. Без цього можете потім мати проблеми. Тому навіть якщо заява написана від руки - робите в податковій ксерокопію та отримуєте дату та вхідний на своїй копії заяви. Особисто в мене ледве не втратили заяву в якій я здавав свідоцтво ЕП.
-
- Крок 0. Для більш простішої ліквідації з СПД-ФО на Єдиному податку сперш за все до 15 числа попереднього місяця перед початком нового кварталу напишіть в податкову заяву в довільній формі, що ви з такого-то числа та місяцю переводитесь на загальну систему оподаткування. До цієї заяви прикріпляєте свідоцтво ЕП та віддаєте в вікно податкової.
- Приклад заяви тут: http://www.dtkt.com.ua/show/3cid0307.html
- Якщо цього не зробити, нічого страшного але доведеться сплатити за весь квартал, поки на подасте заяву на ліквідацію свідоцтва ЕП в зв'язку з ліквідаціє СПД-ФО.
- Крок 1. Йдемо до державного реєстратора, кажемо про бажання ліквідувати СПД-ФО. Вам дають рахунок на котрий ви сплачуєте 17 грн. Після того як принесете платіжне повідомлення з банку, при державному реєстратору пишете заяву про припинення та отримуєте "Опис-документів, ... про припинення підприємницької діяльності". Перевірка йде два місяці і повернетесь ви сюди тільки через два місяці (реєстратор мені олівцем написав дату коли прийти з усіма документами). На зворотній сторінці опису написано перелік документів для ліквідації (можливо з адресами установ, як було в мене). Тепер йдемо по цим установам.
- Крок 2. Довідка з фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Так як я не мав своїх працівників, то довідку видали майже зразу, перевіривши це по базі.
- Крок 3. Довідка з фонду зайнятості. Так як я не мав своїх працівників, то довідку видали майже зразу, перевіривши це по базі.
- Крок 4. Довідка з фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві. Так як я не мав своїх працівників, то довідку видали майже зразу, перевіривши це по базі.
- Крок 5. Довідка з пенсійного фонду. Приходите в пенсійний фонд. Ситуація відрізняється якщо ви ще на єдиному податку чи вже ні. Проплачуєте всі збори в пенсійний фонд (з липня місяця в зв'язку з виходом нового закону), суму та рахунок вам підрахує інспектор.
- 5.1 Якщо вже не на єдиному, то здаєте форми персоніфікації і вам дають довідку.
- 5.2 Якщо ще на єдиному, то платите всі збори в пенсійний фонд до кінця кварталу (єдиний можна ліквідувати тільки раз у квартал). Після 5-го числа попереднього місяця перед початком нового кварталу приходите та здаєте форми персоніфікації і вам дають довідку.
- 5.3 Здаєте форми Додаток 6 та Додаток 5 (перші два аркуші), та додаток 26
- http://www.odessa.ua/images/File/Gosudarstvo/Pensionniy/Dodatok_5.doc
- http://www.odessa.ua/images/File/Gosudarstvo/Pensionniy/Dodatok_6.doc
- http://pfu.gov.ua/pfu/file/link/92717/file/dod26.doc
- 5.4 Отримуєте довідку про зняття з обліку в пенсійному фонді, ставите печатки та підписи у всіх кабінетах і ви вже не зареєстровані в цій інстанції.
- Крок 6. Податкова (самий складний).
- Купляєте:
- - 2 форми 8-ОПП (одну буде потрібно для ліквідації банківських рахунків). http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an/633357/REG2612.html#633357
- - Заява на аудит (форма звернення в податкову та в довільній формі).
- - Великий обхідний.
- - Малий обхідний.
- - Дві ксерокопії "опису" від держреєстратора.
- 6.1 Заповнюєте форму 8-ОПП частково в двох екземплярах, ставите галку напроти " довідку про відсутність заборгованості... 22-ОПП".
- 6.2 Пишете заяву на аудит та заповнюєте поля Малого та Великого обхідного.
- 6.3 Йдете до в кімнату котра обслуговує ліквідацію СПД та заповнюєте інші поля 8-ОПП двох екземплярів.
- 6.4 З однією з заповнених 8-ОПП йдете в банк та закриваєте рахунки (скільки їх у вас там є). Для цього в Приватбанку мені довелося обнулити всі рахунки (перевів гроші на картку відкриту там на мене як фіз-особу), та заплатити 10 грн за закриття рахунків. В банку на кожний рахунок вам видадуть бланк закриття. З цим бланком приходите в податкову, ставите печатки. З кожного з бланку частину зоставляє в себе податкова (як і з відкриттям). З цими частинами бланків знову приходите в банк та віддаєте їм другу частину кожного бланку. Вам зостається невеличкий корінець з кожного бланку на рахунок, що рахунки закриті.
- 6.6 Підписуєте малий обхідний по кімнатам які на ньому вказані.
- 6.7 (ОСОБЛИВО!!!)Якщо ви ще не на загальній системі, а на єдиному податку - сплачуєте до кінця кварталу та пишете заяву в довільній формі що ви ліквідуєте свідоцтво ЕП в зв'язку з ліквідацією СПД-ФО. Якщо ви на єдиному і це не зробили, то можете заплатити податок ще за наступний квартал. Здаєте заяву з свідоцтвом в віконце податкової.
- 6.8 Здаєте:
- - 1 форму 8-ОПП
- - заяву на аудит
- - підписаний у всіх кімнатах Малий обхідний, та з заповненим заголовком Великий обхідний
- - дві ксерокопії опису держреєстратора
- - дві оригінали 4-ОПП які вам видавали при реєстрації СПД.
- 6.9 Після закриття рахунків в банку, ліквідації свідоцтва ЕП, заповнення на здачі всіх документів місяць чекаєте аудиту.
- 6.10 Особисто я аудиту не дочекався і через два місяці з подачі заяви пішов сваритися в податкову до до зам. начальника по роботі з фізичними особами. Затягування аудиту це досить стандартна справа тому якщо через місяць вам не подзвонили то треба самому йти.
- 6.11 Після цього інспектор, котрий повинен був проводити аудит, запросив Форму10, виписки з банківських рахунків за увесь період діяльності (але це залежить від податкової, наприклад в Києві виписки не вимагають) та первинні документи.
- З приводу первинних документів - вимагати у вас можуть тільки документи зовнішньоекономічної діяльності. Тому якщо загубили деякі акти чи договори з внутрішньо-економічної діяльності (і ви цей час були на ЕП) то можете замість них надати таку заяву http://narod.ru/disk/27436674000/no_acts.zip.html В ній написано чому ви не повинні зберігати первинні документи тому вони й відсутні. При цьому вам зможуть нарахувати штрафи тільки якщо відсутні договори зовнішньоекономічної діяльності.
- 6.12 Десь за неділю був проведений аудит по документах, після цього заповнюєте ліквідаційну декларацію (звичайна декларація фіз-особи з надписом "Ліквідаційна" поверх).
- 6.13 Тепер підписуєте Великий обхідний у всіх кімнатах в яких сказано. Особливо в мене була переплата податку на 1.9 грн тому десь 4 дні проводилось зняття переплати в зарахування в бюджет держави. Переплату можливо зарахувати або в бюджет держави або перевести на рахунок.
- 6.14 Після підписання великого обхідного вам видають 22-ОПП після цього з цією довідкою, якщо є усі інші можливо йти до держреєстратора.
- Крок 7. Знищуємо печатку якщо вона є. В мене не було, так що можу тільки розповісти з підручника.
- 7.1 подаємо в дозвільну систему РУГУ МВС України
- - клопотання про знищення печатки;
- - відбитки печатки у двох примірниках;
- - підтвердження оплати послуг;
- - саму печатку.
- Крок 8. Після отримання всіх довідок через два місяці з початку процедури ліквідації йдемо до держреєстратора з:
- - довідками;
- - свідоцтвом про реєстрацію;
- - трьома екземплярами реєстраційної картки "форми-12".
- І все. Починаємо працювати за "Швейцарським" варіантом :).
Немає коментарів:
Дописати коментар