Стало цікаво наскільки активно (і чи взагалі) використовуються RFID- чи/та QR-code технології в телко-галузі.
Нарив інформацію, що в телко-маркетингу таки використовуються. І досить широко. Наприклад, на виставках, презентаціях, всяких професійних самітах та семінарах компанії, котрі рекламуються, замість URL свого сайту вказують QR-code label.
Ну, це "коню зрозуміло". А мене цікавило, зокрема, вкористання вказаних технологій, наприклад, в OSS-системах Asset/Inventory Management.
Ну то можу сказати наступне - я свого часу задав це питання в спеціалізованих групах LinkedIn, і ось найбільш показова відповідь від колеги з Ізраїлю, віце-президента по Corporate Development & International Sales:
"We typically ingest CPE into our Device Inventory (Asset Management) via manufacturer import files or QR-codes at the plant. However, that's only because it's the typical methodology employed by our operators. I see no reason why RFID chip-readers wouldn't work. It would just be a matter of integrating the reader(s) just like we do with QR-code readers. Seems perfectly sensible."
Проте все свідчить про те (як і думалось), що драйвером процесу впровадження даних технологій у оператора має бути перехід на автоматизовану систему supplier/partner management. З погодженими (а краще стандартизованими!) інтерфейсами між відповідними автоматизованими системами партнерів (ну і погодженими ж бізнес-процесами, звичайно). І щоби обидві (чи скільки там їх є) сторони кожна зі своєї сторони підтримувала RFID/QR-code-технології. Бо "саме по собі" впровадження цих технологій в окремого оператора мало що дає (за винятком, підкреслюю, маркетингового напрямку, використання в котрому QR-code може носити автономний характер).
Додано 08.02.2012:
Відізвався ще один колега, із бельгійського представництва відомого в світі OSS/BSS вендора XXXXX. Вся "прєлєсть" в тому, що його кантора і він сам якраз і займається в т.ч. даним питанням! І ось його відповідь:
"Hi Oleh,
You underlined an interesting question here.
I work in a company called XXXXXX well known on the OSS/BSS area among other players, and we've been working around QRcode management with Vouchers and products inventory in a Billing (BSS) ecosystem. Such QR code can be very efficient for some specific "product management" in case of insufficiency in EAN bar code for instance. We also have good experience with RFID. Interesting things can be done here, but as rfid and QR code have different target than just providing "a simple billing", i think market is still brainstorming of the final uses. Still in "marketing" area tough.
But operators should be interested in the matter as mobile RFID has come.
But you can easily configure your system using any input data (number, bar code, QR code, RFID...) in a BSS ecosystem. The most important thing is to know what kind of business needs you are really thinking about?"
"We typically ingest CPE into our Device Inventory (Asset Management) via manufacturer import files or QR-codes at the plant. However, that's only because it's the typical methodology employed by our operators. I see no reason why RFID chip-readers wouldn't work. It would just be a matter of integrating the reader(s) just like we do with QR-code readers. Seems perfectly sensible."
Проте все свідчить про те (як і думалось), що драйвером процесу впровадження даних технологій у оператора має бути перехід на автоматизовану систему supplier/partner management. З погодженими (а краще стандартизованими!) інтерфейсами між відповідними автоматизованими системами партнерів (ну і погодженими ж бізнес-процесами, звичайно). І щоби обидві (чи скільки там їх є) сторони кожна зі своєї сторони підтримувала RFID/QR-code-технології. Бо "саме по собі" впровадження цих технологій в окремого оператора мало що дає (за винятком, підкреслюю, маркетингового напрямку, використання в котрому QR-code може носити автономний характер).
Додано 08.02.2012:
Відізвався ще один колега, із бельгійського представництва відомого в світі OSS/BSS вендора XXXXX. Вся "прєлєсть" в тому, що його кантора і він сам якраз і займається в т.ч. даним питанням! І ось його відповідь:
"Hi Oleh,
You underlined an interesting question here.
I work in a company called XXXXXX well known on the OSS/BSS area among other players, and we've been working around QRcode management with Vouchers and products inventory in a Billing (BSS) ecosystem. Such QR code can be very efficient for some specific "product management" in case of insufficiency in EAN bar code for instance. We also have good experience with RFID. Interesting things can be done here, but as rfid and QR code have different target than just providing "a simple billing", i think market is still brainstorming of the final uses. Still in "marketing" area tough.
But operators should be interested in the matter as mobile RFID has come.
But you can easily configure your system using any input data (number, bar code, QR code, RFID...) in a BSS ecosystem. The most important thing is to know what kind of business needs you are really thinking about?"
2 коментарі:
Доброго дня Олеже.
Чесно кажучи, є купа-дупа прекрасних, зручних методів ведення і документообороту і інвентаризаціного опису (той же QR), да і систем управління IT... ось біда - ці всі іновації в українскьих компаніях (особливо державних) абсолютно не потрібні. Причому усі розуміють, що це зручно, що це правельно, але, як говорив один мій знайомий: фак залиається факом - витягати голову з совковської дупи народ не збирається. Нерозбереха і халатність правлять на данний балом. Ось три історії на вскидку з моєї нової роботи:
1) Дуристика з інвентаризаційними наказами і відсутність систематики по факту. По наказам інвентарний вішають навіть на мишу знизу (уявіть як лазерна мишка їздить чіпляючись за кромку приклеїного папірця та на усі ручні дрельки і т.д.). Впринципі не реально, зробити все файно.
2) При проведенні інвентаризації народ в останній момент починає бігати, друкувати бірочки та клеїти в довільному порядку на усе, що прийдеться. І так кожного разу. Нонсенс.
3) Тьоті з КРУ (як раз займаються перевіркою, ведуть склад) після впровадження у них системи складського обліку вели ще 8-м років (!!!) паралельну паперову картотеку. Тобто, якщо їм потрібно було надати певну класифіковану інформацію - в програмі це робилось просто: або фільтром через пошук, або сортируванням по натисканню на заголовку колонки. Ага. Ща! Тьотки 5-6 місяців карточки паперові перебирають щоб надати цей звіт ! Нуу... вже років три користуються тільки программою (змусили зі скандалом).
А дай їм у руки сканер...
Повторюсь, ідеї потрібні, тільки в Україні можливість їхньої реалізації приблизна рівна нулю.
Згоден, Євгене, з Вами повністю щодо "ситуації в загальному". Але я трохи не те мав наувазі (просто явно не сказав). А говорив про телко-галузь, котра має свої особливості. Почасти досить значні.
Я ще зовсім-зовсім мало вник в поточну ситуацію, оскільки всього 3-й тиждень працюю на новій посаді (пригадую колишні знання, порівнюю що було з тим що є зараз). Але вже можу сказати, що наші провідні оператори (хоч з порівняно недавніх пір язик не повертається назвати їх українськими) все ж (кгхм..., яке ж то слово підібрати...) не загубили цивілізаційно-технологічний вектор розвитку. І принаймі прислухаються що там цікавого робиться у цивілізованому телко-світі. І навіть інколи (не так часто, як би всім хотілося) намагаються у себе реалізувати деякі технології.
Дописати коментар