"Неизмеряемо - неуправляемо"
/(С) Unknown/
/(С) Unknown/
За останні 4 дні трафік мого блогу різко виріс :). За рахунок нових відвідувачів, левова частка яких проявляє тенденцію перейти в розряд постійних. Значить їм цікаво. Це найкраща для мене подяка. Дякую вам всім.
Зі своєї сторони всемірно прагнутиму підтримати цю тенденцію і ще активніше пропонувати увазі шановної аудиторії якнайцікавіші (на мій погляд, звичайно) матеріали - результати моєї праці - котрі мають стосунок до телко-бізнесу. Як колись давно, десь в році 1992, чи 1993, говорив старий мій знайомий: "Не волнуйтесь. Мы многое вам расскажем, многое покажем. Всего, конечно, не расскажем. Просто потому, что и сами всего не знаем" :)))
Більше 2-х років тому постало переді мною завдання проаналізувати ситуацію з KPI (Key Performance Indicators), характерних для бізнесу саме сервіс-провайдерів (зазначу, що в даному контексті термін "сервіс-провайдер" вживається в понятті більш широкому, ніж "телко-оператор". Тобто останній вважається підмножиною першого). На той час я вже трохи орієнтувався в ідеях та напрацюваннях ТелеМенеджмент Форуму (деякі представники "холдінгу", котрим по суті є нинішня моя кантора-працедавець, на той час вже більше, ніж півроку були членами TMF, і на мене була покладена роль technical & administrative contacts між ними та власне TMF. Саме ще й тому я мав доступ практично до всіх як approved так і evaluated документів TMF. І навіть до багатьох матеріалів робочих груп TMF. Важко передати те захоплення, котре мене переслідувало, коли я запоєм знайомився з ними...). Одним словом, завдання було цікавим, першоджерела - на руках. З ентузіазмом я взявся до роботи і через якийсь час видав на гора першу версію більш-менш цілісного документу. З плином часу він трохи перероблявся в сторону доповнення KPI'ями (тому що робоча група TMF, котра займалася питаннями KPI/KQI, не стояла на місці), редагування стилістики та розширення опису самих KPI для кращого розуміння манагерами-неінженерами (типу "що простою мовою означає той, чи інший KPI", "як їх вираховувати і з яких вихідних даних" і т.п.). Наостанок мною був добавлений загальний розділ "що робити зі всім набором наявних KPI для найбільш ефективного практичного їх використання". Цей розділ грунтується на матеріалах знайдених мною онлайн-джерел, основні з яких - це досвід колег-практиків із Росії. Назагал можу сказати, що десь на 75% основними джерелами даної роботи послужили наступні ресурси:
P.S. Хочу лише нагадати, щоби народ не плутав KPI з SLA-параметрами. Це зовсім різні речі, хоча в окремих випадках інколи в ролі других можуть виступати перші. Але жодної закономірності в цьому нема. Назагал простіше таку ситуацію вважати звичайним співпадінням.
Зі своєї сторони всемірно прагнутиму підтримати цю тенденцію і ще активніше пропонувати увазі шановної аудиторії якнайцікавіші (на мій погляд, звичайно) матеріали - результати моєї праці - котрі мають стосунок до телко-бізнесу. Як колись давно, десь в році 1992, чи 1993, говорив старий мій знайомий: "Не волнуйтесь. Мы многое вам расскажем, многое покажем. Всего, конечно, не расскажем. Просто потому, что и сами всего не знаем" :)))
Більше 2-х років тому постало переді мною завдання проаналізувати ситуацію з KPI (Key Performance Indicators), характерних для бізнесу саме сервіс-провайдерів (зазначу, що в даному контексті термін "сервіс-провайдер" вживається в понятті більш широкому, ніж "телко-оператор". Тобто останній вважається підмножиною першого). На той час я вже трохи орієнтувався в ідеях та напрацюваннях ТелеМенеджмент Форуму (деякі представники "холдінгу", котрим по суті є нинішня моя кантора-працедавець, на той час вже більше, ніж півроку були членами TMF, і на мене була покладена роль technical & administrative contacts між ними та власне TMF. Саме ще й тому я мав доступ практично до всіх як approved так і evaluated документів TMF. І навіть до багатьох матеріалів робочих груп TMF. Важко передати те захоплення, котре мене переслідувало, коли я запоєм знайомився з ними...). Одним словом, завдання було цікавим, першоджерела - на руках. З ентузіазмом я взявся до роботи і через якийсь час видав на гора першу версію більш-менш цілісного документу. З плином часу він трохи перероблявся в сторону доповнення KPI'ями (тому що робоча група TMF, котра займалася питаннями KPI/KQI, не стояла на місці), редагування стилістики та розширення опису самих KPI для кращого розуміння манагерами-неінженерами (типу "що простою мовою означає той, чи інший KPI", "як їх вираховувати і з яких вихідних даних" і т.п.). Наостанок мною був добавлений загальний розділ "що робити зі всім набором наявних KPI для найбільш ефективного практичного їх використання". Цей розділ грунтується на матеріалах знайдених мною онлайн-джерел, основні з яких - це досвід колег-практиків із Росії. Назагал можу сказати, що десь на 75% основними джерелами даної роботи послужили наступні ресурси:
- документ TMFC5244 GB935 «Business Metrics Framework», Version 2.2 (недоступний для не-членів TMF)
- стаття «Как оценивать эффективность работы компании»
- Общая часть рекомендаций TMForum’a
- Описание бизнес-метрик в соответствии с предложенной структурой доменов и бизнес-процессов
- Общие бизнес-метрики
- Бизнес-метрики по работе с клиентами (Customer Management)
- Бизнес-метрики по предоставлению/активации сервисов клиентам (Fulfillment)
- Бизнес-метрики по обеспечению функционирования сервисов, используемых клиентами (Assurance)
- Billing бизнес-метрики
- Приложение «Общая информация о KPI»
- Показатели продаж
- Единый отчет для директора
- План и факт
- Как часто следует планировать показатели
- Не только финансы
- Как часто нужно контролировать показатели
- Как внедрить KPI
P.S. Хочу лише нагадати, щоби народ не плутав KPI з SLA-параметрами. Це зовсім різні речі, хоча в окремих випадках інколи в ролі других можуть виступати перші. Але жодної закономірності в цьому нема. Назагал простіше таку ситуацію вважати звичайним співпадінням.
3 коментарі:
Забув сказати банальну річ: очевидно, що для обрахування KPI необхідно мати відповідні модулі OSS/BSS, або інші, більш примітивні інструменти. І ще одне, з чим стикнувся на практиці - це суперважливе питання достовірності та цілісності первинних даних. Про нього часто забувають.
... этот бы материал разбить бы на кусочки да в базу знаний http://www.management-framework.org.ua кинуть
І що ж тобі, Антоне, заважає це зробити? :)
Дописати коментар