вівторок, 28 жовтня 2008 р.

Так що ж віддавати на outsourcing?

Я вже торкався теми аутсорсинга стосовно операторів в статтях "Аутсорсинг: новий елемент корпоративної стратегії телко-операторів та сервіс-провайдерів" та "Взаимоотношения операторов с системными интеграторами и аутсорсерами".
А сьогодні (з подачі Андрія Стесіна, ось тут його ЖЖ) на чудову лаконічну фразу наткнувся у анонсі книги Клейтон Крістенсена, Скотта Ентоні, та Еріка Рота "Что дальше? Теория инноваций как инструмент предсказания отраслевых изменений" як відповідь на питання, винесене в сабдж:
...если определенный вид деятельности [компании] никак не влияет на те потребительские свойства продукта, которые наиболее важны для покупателей, то этот вид деятельности лучше передать внешним поставщикам.
Проте, все-таки хочу сам (і запрошую інших) подумати: а чи для всіх бізнес-моделей це твердження вірне? Образно кажучи, достатньо навести приклад, коли непрофілюючі види діяльності, котрі не впливають на цінність продукту з точки зору його споживача, все-таки відіграють значну роль в діяльності компанії, і їх з якихось причин неможливо віддати на аутсорсинг. (Тут відразу чомусь спала на думку "подвійна" бухгалтерія в постсовку :).

4 коментарі:

alexandroid сказав...

Можу запропонувати (контр-) приклад: підтримка користувачів. Дуже багато компаній (особливо американських) залучають сторонні кол-центри, наймають індусів і таке інше.

Здавалось би — правильно, бо під визначення підпадає: для клієнтів передусім важлива якість продукту (напр. комп'ютера чи програми), а не служби підтримки.

Але я зустрічав думку (яка виглядає правильною для мене), що якраз це аутсорсити неправильно, тому що це — пряме спілкування з клієнтом і воно має бути організовано на найвищому рівні, оскільки є першочерговим джерелом інформації для вдосконалення і розвитку продукту та побудови відносин із клієнтами. (Виступ називався Customer Development by Steve Blank. Є важкий PDF зі слайдами)

Анонім сказав...

Е-е-е... Саппорт від саппорта різниться :). Саппорт (ремонт), наприклад, нескладних матеріальних речей запросто можна віддати на аутсорсинг. Чого не скажеш про _сервіси_ та більш складні матеріальні речі, сервіс котрих _входить_ до поняття _продукту_. Взагалі народ часто плутає поняття "сервіс", "послуга", "продукт". Це окремі речі. Визначення дам пізніше (особисто мені подобаються визначення, котрі цим категоріям дав ТелеМенеджмент Форум. Зокрема в розділі SID (Shared Information and Data)).

ShurYk сказав...

Я б звернув увагу спочатку на економічну доцільність аутсорсингу. Це по-перше.
По-друге, часто спостерігаю, як в компаніях інженери та економісти перетворюются просто в менеджерів з закупок. Причому, бездарних, тупих і лінивих. Складається враження, що без зовнішніх консультантів ніхто нічого не може зробити. А це - витрати на аутсорс, а не на розвиток т.з. людського капіталу.
А щодо споживчих якостей продукту, то існують моделі MVNE, де від оператора, від імені якого надаються послуги, не залежить взагалі нічого, крім маркетингу.

Олег Гринчук сказав...

2ShurYk: та все правильно кажете. Особливо про економічну доцільність, від якої і слід танцювати.
Просто в подібних речах є стільки нюансів, що швидко і правильно розібратися і прийняти правильне рішення можуть лише профі з гарним досвідом та background'ом. Для новачків піде забагато часу.
Про MVNE: мій колишній шеф по Теленору (зараз він віце-президент Теленору-Пакистан) колись написав мені про свій власний досвід: на аутсорсинг Теленор віддає те, що не тягне сам. Тобто, в Теленорі-Пакистан на аутсорсинг віддано практично все (бо місцеві моджахеди там досить тупі :)). А ось в "центральному" Теленорі (Норвегія) Теленор робить все своїми силами.