Тижнів 2-3 тому зустрічався з широко відомим у вузьких (операторських) колах Юрою Янковським. Знайомі з ним ми були досить давно (мабуть так року з 1998), але виключно по переписці. Тепер ось очно зустрілись :)
Послужний список (досвід роботи) у Юри вражає:
Relcom > Sprint > Teleglobe > Velocita > Nextel > Verizon > AOL > Cisco
Думаю, що небагато людей в світі володіє таким практичним досвідом роботи в операторському бізнесі, як він.
Під час зустрічі на протязі десь із півгодини обмінялися думками відносно розвитку операторського бізнесу як в Україні, так і в цілому світі.
Зараз де-юре Юра є працівником Cisco Virginia на посаді Network Architect, і відряджений в Cisco Ukraine для проведення певних видів робіт.
Запитав про реальні його функції. Юрій відповів, що на даний момент - це допомога певним українським операторам у розробці їхньої стратегії та інформаційно-мережевої інфраструктури, котра би відповідала цій стратегії.
На моє наступне запитання: - "ОК, а реальні "правильні" дії по розробці і, головне, імплементації стратегії цими операторами проводяться?", Юра засміявся і відповів: "Питання в точку! Ні. Більше того - жодних стратегій в нашому розумінні в них просто не існує" :)
Мене, чесно кажучи, порадувало (з відтінком самовдоволення кажу :)), що практично повністю наші думки співпали. Причому ми підходили до них з різних сторін (в мене порівняно з Юрієм, переважають більш теоретичні знання про сучасні тенденції розвитку операторів, а в нього самі що ні на є практичні).
Головні тези нашої розмови (щодо яких ми повністю солідарні):
Послужний список (досвід роботи) у Юри вражає:
Relcom > Sprint > Teleglobe > Velocita > Nextel > Verizon > AOL > Cisco
Думаю, що небагато людей в світі володіє таким практичним досвідом роботи в операторському бізнесі, як він.
Під час зустрічі на протязі десь із півгодини обмінялися думками відносно розвитку операторського бізнесу як в Україні, так і в цілому світі.
Зараз де-юре Юра є працівником Cisco Virginia на посаді Network Architect, і відряджений в Cisco Ukraine для проведення певних видів робіт.
Запитав про реальні його функції. Юрій відповів, що на даний момент - це допомога певним українським операторам у розробці їхньої стратегії та інформаційно-мережевої інфраструктури, котра би відповідала цій стратегії.
На моє наступне запитання: - "ОК, а реальні "правильні" дії по розробці і, головне, імплементації стратегії цими операторами проводяться?", Юра засміявся і відповів: "Питання в точку! Ні. Більше того - жодних стратегій в нашому розумінні в них просто не існує" :)
Мене, чесно кажучи, порадувало (з відтінком самовдоволення кажу :)), що практично повністю наші думки співпали. Причому ми підходили до них з різних сторін (в мене порівняно з Юрієм, переважають більш теоретичні знання про сучасні тенденції розвитку операторів, а в нього самі що ні на є практичні).
Головні тези нашої розмови (щодо яких ми повністю солідарні):
- класичні послуги операторів (голос + передача даних) поступово відходять в розряд "обов'язкових супутніх послуг" зі вкрай низькою рентабельністю, але все ж таки (при правильній постановці роботи) дохідними
- назріла необхідність імплементації в операторів принципово нових бізнес-моделів діяльності, заснованих на їх дольовій участі (в складі альянсів з третіми сторонами) в продажах VAS-послуг
- поки-що не отримали широкого розповсюдження нові операторські бізнес-моделі (наприклад, такі) отримання прибутку. Але явно за ними майбутнє
- інерційність операторів є надзвичайно високою. Особливо важко переконати їх "зробити перший крок, щоби кардинально поміняти життя"
- якогось поштовху в плані різкої зміни ментальності (а значить і дій) операторів не буде. Все буде проходити виключно еволюційним шляхом.
- те, що Укртелеком недавно офіційно оголосив про збитки (здається 400 з хвостиком мільйонів гривень) - це лише квіточки. Ягідки будуть згодом (мова йде не лише про Укртелеком, а взагалі про операторів). Хоча керівництво Укртелекому заспокоює громадськість і каже, що "певні збитки на якомусь етапі - це нічого страшного. Он у ДойчТелекому також в якомусь там році було багато збитків". М'яко кажучи, лукавить воно, це керівництво... Тому що ситуації непорівняльні абсолютно (причини та наслідки зовсім не подібні).
Ось така в нас розмова відбулася.
Немає коментарів:
Дописати коментар